Obchodné podmienky
Základné ustanovenia
1. Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „obchodné podmienky“) sú v súlade s ustanoveniami zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len „občiansky zákonník“), zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o
priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa“), zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov (ďalej len „zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku“).
Kontaktné údaje predávajúceho
PALUAN, s. r. o.,
Radlinského 1710/30
02601Dolný Kubín
IČO: 51285606
DIČ: 2120661026
IČ DPH: SK 2120661026
so sídlom: zapísanou v obchodnom registri Okresného súdu Žilina, oddiel Sro, vložka č.: 69179/L,
kontaktné údaje:
email: info@paluan.sk
telefón: 0918 077 608
www.paluan.sk
(ďalej len „predávajúci“)
ORGÁN DOZORU:
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Predmestská 71, P. O. BOX B-89, 011 79 Žilina 1
Odbor výkonu dozoru
za@soi.sk
tel. č. 041/763 21 30, 041/724 58 68
fax č. 041/763 21 39
2. Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti medzi predávajúcim a fyzickou osobou, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu/objednávku (ďalej len „objednávateľ“) o predaji tovaru prostredníctvom webového rozhrania umiestneného na webovej stránke www.paluan.sk alebo na základe osobitnej požiadavky kupujúceho priamo v kamennej predajni (ďalej len „tovar“).
3. Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy/objednávky. Odlišné dojednania v kúpnej zmluve/objednávke majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
4. Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva/objednávka sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
1. Všeobecné podmienky a definícia pojmov
„Spotrebiteľská zmluva“ je zmluva, ak zmluvnými stranami sú na jednej strane dodávateľ a na druhej strane spotrebiteľ.
„Predávajúci“ (resp. dodávateľ alebo zhotoviteľ) je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy/objednávky koná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Je to podnikateľ, ktorý spotrebiteľovi ponúka alebo predáva výrobky alebo poskytuje služby a taktiež podnikateľ, ktorý priamo alebo prostredníctvom iných podnikateľov dodáva kupujúcemu výrobok.
„Spotrebiteľ“ (kupujúci alebo objednávateľ) je osoba, ktorá nakupuje/objednáva výrobky alebo služby pre osobnú potrebu alebo pre príslušníkov svojej domácnosti a ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy/objednávky nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom, je osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení kúpnej zmluvy/objednávky koná v rámci svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti.
„Uzatvorenie zmluvy“ – objednávka kupujúceho (resp. objednávateľa) predstavuje zmluvu. Samotná zmluva/objednávka je uzatvorená momentom záväzného súhlasu a potvrdenia kupujúceho/objednávateľa s návrhom zmluvy/objednávky (resp. zmluvy o dielo, zmluvy o úprave alebo oprave veci a podobne) a vyplateniu 100 % zálohy z ceny diela dodávateľovi/zhotoviteľovi. Zároveň musí dôjsť k dohode o predmete plnenia a spôsobe určenia ceny diela. Od tohto momentu medzi zmluvnými stranami vznikajú vzájomné práva a povinnosti, ktoré sú vymedzené zmluvou/objednávkou a týmito obchodnými podmienkami.
Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou uzavretej zmluvy/objednávky.
„Tovar alebo predmet zmluvy/objednávky“ znamená vec ponúkanú predávajúcim k predaju kupujúcemu alebo oprava, úprava alebo zhotovenie novej veci pre objednávateľa.
2. Objednávka – uzatvorenie zmluvy
2.1 Všetky objednávky (kúpne zmluvy, zmluvy o dielo, zmluvy o oprave alebo úprave veci medzi dodávateľom /zhotoviteľom (ďalej len “zhotoviteľ”) a kupujúcim/objednávateľom (ďalej len “objednávateľ”) sú považované za záväzné.
2.2 Zmluvný vzťah medzi zhotoviteľom a objednávateľom spravidla vzniká vyplnením kontaktného formulára/objednávky s osobnými údajmi (meno, priezvisko a bydlisko, email, telefónne číslo…), zadefinovaním rozmerových a materiálových požiadaviek na výrobu nábytku na mieru. Na základe tejto
objednávky sa objednávateľovi vypracuje cenová ponuka, ktorá sa až po jej odsúhlasení považuje za skutočnú objednávku. K uzavretiu zmluvy/objednávky dochádza potvrdením tejto cenovej ponuky, a to buď priamo podpisom alebo emailovým odsúhlasením. Neoddeliteľnou súčasťou každej objednávky je
výkresová dokumentácia, ktorú zhotoviteľ predloží objednávateľovi na jej odsúhlasenie. Objednávateľ svoj súhlas s dokumentáciou vyjadrí taktiež podpisom výkresovej dokumentácie alebo mailovým odsúhlasením zaslaného podkladu, v zmysle ktorého bude tovar vyrábaný.
2.3 Akékoľvek zmeny je možné vykonať do 3 dní od potvrdenia objednávky (odsúhlasenia cenovej ponuky objednávateľom), a to písomne, kde požadovanú zmenu alebo požiadavku potvrdí objednávateľ svojim podpisom alebo emailovým potvrdením. V prípade vykonania zmien po tejto
lehote, zákazník berie na vedomie, že lehoty v bode 4 ods. 4.2 nemusia byť dodržané.
2.4 Objednávateľovi sú okrem samotnej výroby nábytku na mieru poskytnuté aj služby súvisiace s vyhotovením vizualizácií, výkresovej dokumentácie či iných technických podkladov podľa aktuálneho platného cenník PALUAN s. r. o.
2.5 Objednávateľ v plnej miere zodpovedá za technickú pripravenosť priestorov, v ktorých bude realizované dielo (z dôvodu zamerania priestorov a následnej montáže diela). Zároveň je zodpovedný za včasné dodanie technických výkresov a podrobných výkresov s označením vedenia
elektrických, vodovodných prípadne iných rozvodov. V prípade, že nezabezpečí technickú pripravenosť priestorov a vyššie uvedenú dokumentáciu, dodávateľ nezodpovedá za časové straty výroby objednávky a zároveň spôsobenú škodu, ktorá môže vzniknúť pri montáži diela.
2.6 Uskutočnením objednávky objednávateľ potvrdzuje, že sa oboznámil so Všeobecnými obchodnými podmienkam a že s nimi súhlasí. Objednávateľ potvrdzuje, že bol oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu diela, resp. kúpnu cenu.
3. Platobné podmienky
3.1 Za poskytovanie tovaru/služieb je objednávateľ povinný uhradiť cenu stanovenú v objednávke alebo uvedenú v cenníku platnom v čase uskutočnenia objednávky. Kúpna cena je vrátane DPH dohodnutá pri uzatvorení objednávky podľa aktuálneho platného cenníka PALUAN s.r.o.
3.2 Záloha za tovar/službu na mieru podľa požiadaviek objednávateľa je vo výške 100 %, pokiaľ v objednávke nie je písomne dohodnuté inak.
3.3 Po obdržaní finančných prostriedkov na účet zhotoviteľa bude objednávateľovi vystavený daňový doklad k prijatej platbe (faktúra na prijatú zálohu) a zaslaný elektronicky na email objednávateľa alebo odovzdaný osobne objednávateľovi v kamennej predajni, resp. v sídle spoločnosti zhotoviteľa. V prípade úhrady zálohovej faktúry v hotovosti (do výšky max. 5000 €) prostredníctvom virtuálnej registračnej pokladnice (VRP), bude objednávateľovi vytlačený daňový doklad z priamo z VRP a odovzdaný osobne objednávateľovi v kamennej predajni, resp. v sídle spoločnosti predávajúceho. Zákazka bude následne bezodkladne spracovaná a zaradená do procesu výroby.
3.4 Zhotoviteľ diela zasiela po odovzdaní objednaného tovaru/služby záverečnú zúčtovaciu faktúru elektronicky na email objednávateľa. Po uplynutí 3 dní od odoslania faktúry emailom sa faktúra považuje za riadne doručenú a akceptovanú objednávateľom. Pokiaľ má objednávateľ námietky voči obsahu alebo výške faktúry, je povinný bezodkladne o tom informovať zhotoviteľa v lehote 2 dní od jej obdržania s presným uvedením všetkých námietok. Po prepracovaní faktúry plynie pôvodná lehota splatnosti. Zmluvné strany sa dohodli, že nebudú zbytočne vyvíjať kroky smerujúce k odďaľovaniu úhrady vystavenej faktúry. Jednotlivé faktúry sa považujú za zaplatené dňom pripísania príslušných finančných prostriedkov na účet zhotoviteľa.
3.5 Objednávateľ sa stáva vlastníkom zhotovenej veci, resp. prechádza na neho vlastnícke právo k predmetnej veci, obdržaním tejto zúčtovacej faktúry od zhotoviteľa.
3.6 Pri omeškaní objednávateľa s úhradou faktúry si môže zhotoviteľ uplatniť voči objednávateľovi úrok z omeškania vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za každý i začatý deň omeškania, max. do výšky 30 % z celkovej ceny tovaru/služby.
4. Dodacie podmienky
4.1 Zhotoviteľ je povinný dodať tovar podľa špecifikácie dohodnutej v zmluve/objednávke.
4.2 Pokiaľ v zmluve/objednávke nie je písomne dohodnuté inak, zhotoviteľ je povinný dodať objednaný tovar v čase nie dlhšom ako 10 týždňov od potvrdenia objednávky predajcom. Štandardná doba na výrobu typových výrobkov sortimentu PALUAN je 8 týždňov od pripísania
finančných prostriedkov na účet zhotoviteľa a zamerania priestorov, v ktorých bude dielo realizované.
4.3 Konkrétny termín dodania tovaru (deň a hodina) bude upresnený telefonicky alebo písomne po jeho zhotovení.
4.4 Ak zhotoviteľ zistí, že nebude môcť dodržať dodací termín z dôvodu omeškania dodávok zo strany jeho dodávateľov, zhotoviteľ si vyhradzuje právo predĺžiť dodaciu lehotu. Zároveň je povinný bez zbytočného odkladu o tom informovať (telefonicky alebo e-mailom) objednávateľa a súčasne mu oznámiť náhradný termín dodania tovaru.
4.5 Tovar sa považuje za prevzatý v momente, keď objednávateľ alebo ním poverená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru/diela alebo ak sa tovar objednaný v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, prípadne podpísaním odovzdávacieho a preberacieho protokolu.
4.6 Zhotoviteľ nemusí splniť termín dodávky, ak nastala dodatočná nemožnosť plnenia na základe prekážky neodvrátiteľnej, nepredvídateľnej a nezávislej na vôli zhotoviteľa, a to najmä, nie však výlučne, ak: dodávateľ materiálu či komponentov bez predošlého oznámenia zastavil výrobu alebo v prípade živelných udalostí a tiež udalosti vedúcej k poškodeniu tovaru počas zabezpečenej prepravy od výrobcu k zhotoviteľovi. O okolnostiach brániacich dodávke objednaného tovaru je zhotoviteľ povinný objednávateľa bezodkladne informovať a spoločne dohodnúť nový termín. Objednávateľ je povinný dôkladne
skontrolovať tovar pri jeho prevzatí a potvrdiť svojím podpisom prevzatie tovaru na doklade o prevzatí tovaru.
4.7. Pokiaľ si objednávateľ neprevezme dielo v čase určenom zhotoviteľom alebo po vzájomnej dohode, tak má zhotoviteľ právo na uskladnenie veci, maximálne však po dobu 30 dní. Skladné po tomto termíne predstavuje 2 EUR bez DPH/deň, maximálne však po dobu 3 mesiacov. Pokiaľ ani po tejto lehote nedôjde k prevzatiu objednávky, má zhotoviteľ právo predať predmet diela a výťažok odovzdá objednávateľovi po
odpočítaní skladného a nákladov na predaj.
4.8 Pri prevzatí predmetu diela je objednávateľ povinný vždy starostlivo skontrolovať predmet zmluvy/objednávky. Zhotoviteľ poskytne objednávateľovi primeraný čas na kontrolu. Následne pristúpia bezodkladne k podpisu preberacieho protokolu o prevzatí tovaru – dodacieho listu. V prípade, že objednávateľ zistí vadu dodaného tovaru, zapíše ju do zápisu o prevzatí diela. Následne dôjde k dohode o riešení reklamácie. Drobné vady, ktoré sami o sebe nebránia riadnemu užívaniu diela, nie sú dôvodom na odmietnutie prevzatia diela. Na neskôr uplatnené reklamácie sa vzťahuje časť o reklamácii.
4.9 Zhotoviteľ si pri prevzatí diela u objednávateľa vyhotoví fotografie alebo videozáznam dodaného diela, s čím objednávateľ súhlasí. Zároveň súhlasí s tým, aby fotografie alebo videozáznam diela boli uverejnené na webovej stránke, sociálnych sieťach a marketingových materiáloch zhotoviteľa bez uvedenia osobných údajov objednávateľa.
5. Storno podmienky
5.1 Pokiaľ objednávateľ odstúpi od zmluvy/objednávky alebo ju zruší najneskôr 48 hodín po uzavretí zmluvy/objednávky a zhotoviteľ ešte nevykonal žiadne úkony vedúce k splneniu svojho záväzku, vráti mu zálohu v plnej výške do 7 dní. Pokiaľ uskutočnil určité úkony, napr. nákup tovaru, vráti mu pomernú časť. Pokiaľ odstúpi od zmluvy/objednávky, resp. ju zruší po uplynutí 48 hodín od uzavretia zmluvy/objednávky, záloha je nevratná.
5.2 V prípade zhotovenia nového diela zhotoveného podľa osobitných požiadaviek objednávateľa, resp. na mieru, nemá objednávateľ právo na vrátenie tovaru.
5.3 Zhotoviteľ má právo až do momentu odoslania predmetu diela do výroby od zmluvy/objednávky odstúpiť, a to z akéhokoľvek dôvodu alebo bez uvedenia dôvodu. Za odstúpenie od zmluvy/objednávky sa považuje aj právne konanie spočívajúce v oznámení objednávateľovi, že ním objednaný vzorkovník alebo materiál nemožno dodať. Zhotoviteľ je oprávnený kedykoľvek požiadať objednávateľa o dodatočné potvrdenie zmluvy/objednávky a do doby, kým od objednávateľa obdrží potvrdenie zmluvy/objednávky, je oprávnený pozdržať práce na diele.
6. Záručná doba a reklamačný poriadok
6.1 Záručná doba štandardne poskytovaná spoločnosťou PALUAN, s.r.o. na ňou vyrobený a dodaný tovar je 24 mesiacov, počas ktorých bude spôsobilý na použitie na obvyklý účel a zachová si obvyklé vlastnosti. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru. Faktúra za tovar, resp. preberací protokol, slúži zároveň ako dodací list. Zákazník musí pri reklamácii uviesť nielen opis vady s doložením fotografie alebo aj opísať spôsob nápravy, ktorý požaduje.
6.2 Objednávateľ nemôže reklamovať zľavnený tovar z dôvodu, pre ktorý je daný tovar zľavnený.
6.3 Zhotoviteľ je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne aj v sídle alebo mieste podnikania. Zhotoviteľ je povinný objednávateľovi vydať písomné potvrdenie o tom, kedy objednávateľ právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie objednávateľ požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a čase jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutie reklamácie.
6.4 Zhotoviteľ alebo ním poverený pracovník rozhodne o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do troch pracovných dní. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba primeraná podľa druhu výrobku či služby potrebná k odbornému posúdeniu vady. Reklamácia, vrátane odstránenia vady, musí byť vybavená bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.
6.5. Zhotoviteľ písomne informuje objednávateľa o výsledku reklamácie.
6.6 Na uplatnenie reklamácie postačuje doklad o kúpe, resp. zaplatení celej ceny diela. Pokiaľ nedôjde k zaplateniu celej ceny diela, tak má zhotoviteľ právo odmietnuť reklamáciu ako neodôvodnenú. Ak má dielo vadu, ktorú možno odstrániť, má objednávateľ právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Lehotu nápravy určí zhotoviteľ, max. však do 30 kalendárnych dní.
6.7 Objednávateľ môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, avšak len vtedy, ak to nespôsobí veľké ťažkosti zhotoviteľovi. Zhotoviteľ je zároveň oprávnený odmietnuť reklamáciu, ak je zjavné, že dielo sa používalo v rozpore s odbornou starostlivosťou, návodom výrobcu alebo návodom na údržbu. Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má objednávateľ právo na primeranú zľavu z ceny diela.
6.8 Vybavením reklamácie sa rozumie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie.
6.9 Ak objednávateľ uplatnil reklamáciu výrobku počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže zhotoviteľ vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia. Bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nebude od objednávateľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Zhotoviteľ je povinný poskytnúť objednávateľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Ak objednávateľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a zhotoviteľ ju zamietol, zhotoviteľ v doklade o vybavení reklamácie uvedie, komu môže objednávateľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša objednávateľ v prípade, že výsledok odborného posúdenia bol negatívny pre objednávateľa. Ak objednávateľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť zhotoviteľa za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Zhotoviteľ je povinný objednávateľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady.
6.10 Zhotoviteľ je povinný pri uplatnení reklamácie vydať objednávateľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená e-mailom, zhotoviteľ je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť objednávateľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak objednávateľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.
6.11 Nárok na bezplatnú záručnú opravu zaniká:
a. ak objednávateľ nepreukáže, že chybný tovar kúpil u zhotoviteľa,
b. neoznámením zjavných chýb pri prevzatí tovaru,
c. uplynutím záručnej doby tovaru,
d. mechanickým poškodením tovaru spôsobeným objednávateľom,
e. používaním alebo skladovaním tovaru v podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu,
f. neodborným zaobchádzaním, obsluhou alebo zanedbaním starostlivosti o tovar,
g. poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR,
h. poškodením tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami,
i. poškodením tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením,
j. neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci,
k. zásahom do tovaru k tomu neoprávnenej osoby či použitia nesprávneho náradia.
6.12 Objednávateľ je výslovne informovaný a uzrozumený, že farba a odtieň dodaného tovaru sa môže líšiť od tovaru zobrazeného na webstránke zhotoviteľa (alebo zaslaného emailom objednávateľovi), nakoľko každé zobrazovacie zariadenie reprodukuje farby iným spôsobom. Zhotoviteľ si vyhradzuje právo odmietnuť reklamáciu tovaru bez ohľadu na lehotu z dôvodu, že farba a odtieň dodaného tovaru sa líši od zobrazeného na webstránke zhotoviteľa alebo zaslaného objednávateľovi emailom. Toto platí aj v prípade, že si objednávateľ vybral farbu a prevedenie osobne, nakoľko farba vzorkovníka môže závisieť od konkrétnych priestorových a svetelno-technických podmienok a tiež môže vyvolávať iný dojem ako farba celého celku na väčšom diele.
6.13 Vzhľadom na prirodzené pôsobenie vonkajších vplyvov (teplota, vlhkosť, intenzita svetla a pod.) sa reklamácia nevzťahuje na prirodzené starnutie materiálov a opotrebovanie výrobku a na mierny farebný alebo štruktúrovaný rozdiel v odtieni nábytku voči vzorkovníku alebo drobné odchýlky medzi lakovanými , morenými, striekanými a fóliovanými plochami. Tieto vlastnosti sú prirodzeným javom pre každý materiál a nie sú považované za závadu výrobku. V prípade uplatnenia reklamácie vykazujúcej znaky výrazných neprirodzených zmien na výrobku (farebné zmeny, deformácie materiálu a pod.), zhotoviteľ konzultuje túto reklamáciu s výrobcom (dodávateľom) materiálu, pričom sa uvedená závada posudzuje aj podľa technického listu k materiálu, z ktorého je tovar zhotovený. Záruka sa nevzťahuje na nastavenie závesov, výklopných a výsuvných kovaní a líšt, ktoré si vždy musí riešiť konečný spotrebiteľ v priebehu používania. Prvé nastavenie vždy vykonáva výrobca, druhé nastavenie prevádza montážna firma a ich funkčnosť a správne nastavenie si musí zákazník skontrolovať, čo následne potvrdí svojím podpisom v preberacom protokole. Laminované materiály DTDL sú svetlostále, majú však štruktúru a kresbu, ktoré môžu byť pri väčších plochách, zmenenom uhle pohľadu, svetelných podmienkach odlišné. Táto skutočnosť nemôže byť predmetom reklamácie dodaného tovaru.
6.14 Laminované materiály DTDL s kresbou dreva – štruktúra dreva na vzorke nemusí zachytiť časť, ktorá je použitá na niektorom dielci, kde daná štruktúra môže byť viac alebo menej výrazná (tento jav je zreteľný pri výrazných a veľkých kresbách dreva) a tieto rozdiely nemôžu byť predmetom reklamácie.
6.15 Kresba dreva na jednotlivých dieloch materiálu nemusí vždy nadväzovať, pokiaľ to nie je inak špecifikované v dohodnutej zmluve/objednávke.
6.16 Kresba, odtieň, povrch ABS hrán, krytiek, doplnkov voči drevotrieskovým materiálom môže v niektorých prípadoch vykazovať odchýlky z dôvodu použitia rôznych nosných materiálov pri ich výrobe a rozdielneho dopadu svetla na jednotlivé materiály.
6.17 Nedostatky vzniknuté chybami stavebných konštrukcií, najmä však krivosťou stien, podláh a stropov, nemôžu byť predmetom reklamácie.
7. Zodpovednosť za obsah webových stránok
Webové stránky www.paluan.sk / www.kuchynepaluan.sk / www.kuchynskespotrebice.sk / www.vsetkopreinterier.sk môžu byť zhotoviteľom aktualizované kedykoľvek, bez predchádzajúceho upozornenia. Zhotoviteľ nezodpovedá za chyby v zobrazení predávaného tovaru alebo v jeho popise. Pred objednaním tovaru alebo služby je objednávateľ povinný si vyžiadať špecifikáciu tovaru alebo služby.
8. Alternatívne riešenie sporov
8.1 Objednávateľ má právo obrátiť sa na zhotoviteľa so žiadosťou o nápravu e-mailom na reklamacie@paluan.sk, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým zhotoviteľ vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že zhotoviteľ porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak zhotoviteľ odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, objednávateľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh môže objednávateľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.
8.2 Objednávateľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov RSO, ktorá je dostupná online na http://ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
8.3 Alternatívne riešenie sporov môže využiť len objednávateľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi objednávateľom a zhotoviteľom, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu 20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu
poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.
9. Spoločné a záverečné ustanovanie
9.1. Oznámenia a správy voči zhotoviteľovi je objednávateľ povinný robiť písomne. Pod písomnou formou sa rozumie aj elektronická pošta bez zaručeného elektronického podpisu. Keď je ohlásenie alebo oznámenie zasielané poštou, považuje sa za doručené tiež, ak ich odmietne adresát prevziať, ak si ich adresát nevyzdvihne do 5 (piatich) dní od jeho uloženia v poštovej prevádzke potom, čo nebol zastihnutý na doručovacej adrese alebo márnym pokusom o doručenie, ak neexistuje doručovacia adresa alebo sa adresát nezdržiava na doručovacej adrese.
9.2. Oznámenia a správy sa posielajú na doručovaciu adresu strán, ktorými sú adresy uvedené v zmluve/objednávke. Zmluvné strany sú oprávnené zmeniť doručovaciu adresu písomným oznámením druhej strane.
9.3. Tieto Obchodné podmienky sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy/objednávky uzatvorenej medzi objednávateľom na strane jednej strane a zhotoviteľom na strane druhej. Práva a povinnosti vyplývajúce z týchto Obchodných podmienok sú súčasťou zmluvného vzťahu a objednávateľ vyhlasuje, že sa s nimi oboznámil pred podpisom zmluvy/objednávky.
9.4. Zhotoviteľ je oprávnený tieto Obchodné podmienky kedykoľvek zmeniť, a to zverejnením zmien alebo nového znenia na svojich oficiálnych internetových stránkach. Obchodné podmienky sú platné až do vydania nových Obchodných podmienok, na zmenu ktorých si zhotoviteľ vyhradzuje nárok.
9.5 Objednávateľ berie na vedomie a súhlasí, že práva a povinnosti medzi zmluvnými stranami sa okrem týchto všeobecných obchodných podmienok riadia príslušnými právnymi predpismi SR. Vo veciach, ktoré nemožno riešiť týmito obchodnými podmienkami, sa uplatnia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka, Obchodného zákonníka a Zákona o ochrane spotrebiteľa.
9.6 Tieto Obchodné podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňom ich vyhotovenia uvedeným nižšie. Prípadné zmeny a doplnenia týchto VOP sa nebudú vzťahovať na objednávky tovaru vytvorené pred ich účinnosťou.
V Dolnom Kubíne dňa 1.1.2022
PALUAN s.r.o.